HTML

Munkát, kenyeret!

Egy munkakeresőnek sok az ideje.Kettőnek kétszer annyi.Blog a pesti munkakeresésről.

Friss topikok

  • FlexiFrontUser: Üdv Uram ! :) Mint igértem reggeltem és irok : ) még sokmindent nem sikerült elolvasni, de pótolom... (2011.01.18. 12:40) Munkahelysirató I. - Placcozó
  • zsoltix: Rózsaszín Pittbull: Magyar melós c. szám is beleférne:) (2010.11.21. 22:55) A Top 10 munkanélküli dal EVÖR
  • szs.: "Ja, hogy nem hetes a skála, hanem tízes? Akkor tíz, elnézést, az előbb rosszul értettem." :) (2010.11.11. 21:30) Hétésfél-nyolcas

Linkblog

Önerőtlen

horvattila 2010.11.09. 20:47

Első álláslehetőségem Pesten természetesen értékesítői munka volt. Ezekkel van tele a jobline-tól az expresszig, minden toborzó portál. Jutalékrendszer, önerő - ez mindig egyértelmű ennél a feladatnál. Jobb híján rengetegen kipróbálják, biztosítóknál, kereskedelmi cégeknél, multiknál. Nos, kalandom egy ilyen multinál kezdődött, a neve most nem azért mindegy, mert félek attól, hogy megtalálja ezt a blogot és lepereli rólam a lyukas alsógatyámat. Azért nem írom le, mert tökmindegy. Szóval állásinterjúval kezdődött egy pénteki napon, ahol az egyik nagyfőnök beszélgetett velem, ezzel is éreztetve jelentőségemet. Tovább fényezve egómat, hangsúlyozta: nem véletlenül ülök épp vele szemben, kíváncsi rám. Megkérdezte, hogy miért költöztem fel Pestre. Válaszom az anyádért helyett szerencsére a munkakeresés volt. Ezzel le is zártuk az interjút, röviden, tömören. Hétfőn jött a telefon: felvettek, kedden kezdődik a tanfolyam. Öltöny, nyakkendő: mentem izzadni a levegő nélküli csodás előadóterembe. 394 ezer forintos fizetés, menedzser-képzés, autó, blabla. Önerő nincs, csak nyerhetünk vele, lehet ilyen-olyan saját termékünk, bármink. Négy napig tartott az átformálás, ötvenkilenced magammal hallgattam végig a kihagyhatatlan lehetőségről szóló mélyenszántó előadást egy magát stand up-osnak képzelő pit bull fejű, egoista, festett hajú, doxás,középkorúvá épp most váló úriembertől.  

 A félfüllel hallott kényszeredett magánbeszélgetésekből arra következtettem: legalább tizenöt jövendőbeli vásárlót sikerült a húshegynek kiformálni a munkára jelentkezők közül. Nyilván szkeptikus voltam az elejétől, de ami vizsga napján következett, azt tényleg nem vártam. Szóval a vizsga előtt még lett volna két előadás, de én csak az első negyedéig maradtam. Egy másik stand up-os gusztustalanság elkezdett a "részhozzájárulásról" beszélni. Felkaptam a fejem, hogy akkor ez most mi a csuda. Pont azért verejtékeztem végig négy napot, mivel nincs önerő, nincs semmiféle "részhozzájárulás". Pedig nyugtatott a pacal: mindössze 60 ezer forintot kell befektetnünk, de ezt akár részletekben is megtehetjük, sőt akár úgyis, hogy ennyivel olcsóbban vehetünk egy terméket. Az első kérdést, ami arra vonatkozott, hogy a termék hány évig garanciás, már az ajtón kifele haladva hallottam csak félfüllel. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://munkatkenyeret.blog.hu/api/trackback/id/tr662436974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása